Aspectes generals
En la capçalera s'identifica a la Secretaria d'Estat de la Seguretat Social i Pensions del Ministeri d'Inclusió, Migracions i Seguretat Social.
Se situen així mateix en aquesta zona els accessos a les versions del portal en les diferents llengües oficials de l'Estat i, a més, en anglès. S'ofereix així mateix un Cercador que actuarà dins dels continguts i llengua específica de la pàgina.
En la part esquerra, l'usuari pot triar navegar a través de les següents opcions:
-
CIUDADANOS Consulti les dades de les prestacions que abona Classes Passives, a favor de les persones sobre les quals ostenta la seva representació legal.
-
REPRESENTANT LEGAL Consulte los datos de las prestaciones que abona Clases Pasivas, a favor de las personas sobre las que ostenta su representación legal.
-
REPRESENTANT VOLUNTARI Consulta de dades de pensions abonades per Classes Passives i obtenció de certificat i informes que es poden realitzar a través del Registre Electrònic d'Apoderament.
-
PRESTACIÓ DE SOL·LICITUDS ELECTRÒNIQUES Presentació telemàtica de sol·licituds, escrits i comunicacions relacionats amb els procediments de reconeixement i pagament de les prestacions de Classes Passives.
Per utilitzar els serveis electrònics que s'ofereixen és necessari disposar de DNI electrònic o un altre certificat electrònic reconegut d'entre els inclosos en la llista de certificats admesos.
En la part dreta s'ofereixen accessos directes a una altra informació complementària inclosa al Portal de Classes Passives; accés a les notificacions i comunicacions de la Sotsdirecció General de Gestió de Classes Passives, accessos a seus electròniques i accés a portals.
En la part inferior de la pàgina existeixen les següents possibilitats:
Signatura electrònica: Informació sobre els sistemes de signatura electrònica suportats.
Guia Tècnica:: mostra una relació de les incidències actuals més habituals, els requisits mínims d'accés, altres tipus d'informació relacionats amb l'ús dels serveis de l'Administració electrònica i un formulari personalitzat d'incidències.
Verificació de documents electrònics: Facilitarà la verificació de l'autenticitat dels documents a la disposició de l'interessat en un procediment dels previstos a la seu, mitjançant accés a la URL i la introducció del codi electrònic que figuri en el propi document.
Queixes i suggeriments: Per a la presentació de queixes i suggeriments.
Vies de comunicació: Mostra les diferents opcions de comunicació disponibles per al ciutadà en matèria de Classes Passives.
Situada en el pie de la página, la zona de menú complementario ofrece información referente a la guía de navegación, aviso legal, accesibilidad, mapa, contactos y grado de cumplimiento de ciertos estándares de Internet.